donderdag 16 januari 2014

De I & de J voor Joukje!

En het is alweer halverwege de maand, dus weer 2 letters uit mijn alfabet zijn klaar. De I & de J zijn deze maand voor Joukje, lastige letters. De I wist ik al heel snel, maar voor de J heb ik toch het woordenboek er even bij gehaald. Ik heb ze in december al gemaakt, toen ben ik gezellig een dagje bij Marlies wezen freubelen.
De I is van Italië:
De ondergrond is gemaakt met verschillende kleuren distress inkt die ik vanaf mijn craft sheet heb gedept, vermengd met water. Daarna iets sponzen met blauwe distress inkt. Gestempeld met paars en gemat op zwart. De kleine fotostempel heb ik op glossy papier gestempeld en ingekleurd met de distress markers, met witte wasco heb ik voor die tijd wat accentjes aangebracht. Ook weer op zwart gemat en met 3D tape opgeplakt. Op het driehoekje heb ik de tekst met wit geembost.
De J is van Jonkvrouw:
Deze moest weer voldoen aan een kleurenpalet. De ondergrond is gestempeld met distress stains. Template met roze distress inkt en de randjes wat aangezet. Doily stempel met zilver geembost en daarna met blauw gestempeld. Daaroverheen een template met modeling paste, iets gekleurd met blauwe distress inkt. Kantjes erop geplakt, jonkvrouw en jurk gestempeld en uitgeknipt en met 3 D tape opgeplakt. Tekst stempelen en kleuren met distress markers. De I helemaal gekleurd en wat glossy accents erop.
Langzaam groeit mijn alfabet, het is erg leuk om te zien, ik ben ook wel erg benieuwd van wie ik deze maand de letters krijg.

6 opmerkingen:

  1. Wow die van Italië is super mooi
    en die van de jonkvrouw is heel romatisch.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwwww Alida wat zijn ze mooi en wat een gave stempels heb je gebruikt op de Italië pagina, ben er weg van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie pagina's Alida , maar die van Italie is wel heel erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor, waar ken ik die toch van. :-)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan Alida! Ik dacht jonk??????????hahaha, foutje: jong? Nee jonkvrouw goed bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je een kijkje neemt op mijn blog.
Leuk dat je een reactie achterlaat, ik lees ze altijd met veel plezier!