donderdag 28 maart 2013

Shabby family!

Voor het blog van ScrapPlezier heb ik een shabby LO gemaakt met een familiefoto. Ik ben al een hele tijd bezig om mijn jeugdfoto's opnieuw te scrappen in een heerlijk roze meisjes album. Deze LO is daar een onderdeel van, inmiddels ben ik tot 1972 gekomen. Dit is een foto van ons gezin en dat 'lieve meisje' met dat lange haar, dat ben ik.

Dit keer heb ik gekozen voor een mixed media LO, heerlijk aan de klieder met gesso, verf en dylusions ink spray. Het prachtige papier is van KaiserCraft en het is uit de mooie lijn 'Secret Admirer'. Voor mijn roze meisjesboek was het papier net iets te groen (ik ben niet zo van groen voor de mensen die mij een beetje kennen), dus dat heb ik met gesso, verf en templates wat rozer gemaakt.

De randjes van het papier heb ik gedistresset en hier en daar gescheurd en omgekruld, daar zit dan weer een ander papiertje achter. Uiteraard zijn alle randjes bewerkt met een buine distress inkt. Ook de foto is gedistresset, deze foto is een kopie van het origineel, ik zou het niet zo gauw met een originele foto doen. Maar tegenwoordig scan je de foto's makkelijk in en dan laat je ze gewoon nog een keer afdrukken. De vlindertjes zijn uitgeknipt en hebben een laagje glossy accents gekregen.

De doily is gekleurd met verschillende kleuren dylusions ink spray en ook de bloemetjes zijn hiermee gekleurd. Eroverheen zit een glans van glimmermist.

De letters heb ik uit vilt gestanst en ook weer iets aangezet met bruine distress inkt. Hier en daar heb ik de bijpassende stempels van KaiserCraft gebruikt.
Dat was het weer voor vandaag, een shabby vintage LO met niet alleen shabby papier, maar ook heerlijke shabby vingers toen deze LO klaar was.

8 opmerkingen:

  1. Heel mooi Alida, en wat een prachtig papier. Schatiig meisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi geheel is het geworden, ben benieuwd naar de rest van je roze meisjes album.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi en snoeperig, leuk om een jeugdfoto van je te zien.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt ene super mooie lo geowrden Lo mooi details die bloemen taartrandje zo mooi gekleurd super.

    groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt leuk Alida, en overscrappen, oei jij durft, knap hoor!

    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die shabby looking vingers hebben toch een prachtig geheel bij elkaar geknutseld. Mooie kleuren, voor de doily's zijn mooi gekleurd, vind ik.
    Heel gedurfd, heel kleurrijk - een prachtig geheel !
    Liefs,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, prachtig om dit te scrappen.
    En roze, tja....... dat maakt het wel af!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je een kijkje neemt op mijn blog.
Leuk dat je een reactie achterlaat, ik lees ze altijd met veel plezier!